comments 4

Do you attend or give it? Lo segui o lo tieni?

During this last year, on the occasion of a workshop, my elder son Noah always asks me the same question: “Do you attend or give it?”. Not different last weekend when early in the morning, a bit out of breath, I hung about the kitchen and the living room to have breakfast between a tick off on my note and a glance at the clock, not to being late… as usual! “This time mom gives it, honey!”

Da un anno a questa parte, in occasione di un corso, mio figlio maggiore Noah mi rivolge sempre la stessa domanda: “Lo segui o lo tieni?”. Non è stato da meno lo scorso weekend quando di primo mattino, un po’ trafelata, mi aggiravo tra la cucina ed il soggiorno per consumare la colazione  tra una voce da spuntare sul mio promemoria ed uno sguardo all’orologio per non tardare… come mio solito! “Questa volta mamma lo tiene, amore!”

Good Morning among Olives

Good Morning among Olives

A sunny and hot day was waiting for us in the beautiful country of my region, where generous and faithful olives grow.

Una giornata calda e soleggiata ci attendeva nella bella campagna della mia regione, dove crescono olivi abbondanti e fedeli.

Gathering

Gathering

To her we gave our first attentions, looking for little friends ready to be accomplice of expectations and hopes.

A lei abbiamo dedicato le nostre prime attenzioni, alla ricerca di piccoli amici disponibili a farsi complici di attese e speranze.

Exploring possibilities

Exploring possibilities

Ongoing bundles

Ongoing bundles

Longing for experiencing, trying… first bundles are born, while a few steps over I start the dyebaths and heat well the steaming set. Countless hints to take at once and keep in pictures, but today my attention is elsewhere…

Voglia di sperimentare, tentare… nascono i primi fagotti, mentre un passo più in là avvio i bagni colore e riscaldo ben bene la postazione a vapore. Infiniti spunti da cogliere al volo e trattenere in immagini, ma le mie attenzioni oggi sono altrove…

Preparing a dyebath

Preparing a dyebath

First bundles ready to be steamed

The morning slips away in a whisper, we all realize to be hungry when our host Silvia, patient, reaches us with the nth call, pasta is on the table.

La mattinata scivola via in un soffio, ci accorgiamo di essere tutte affamate quando la nostra ospite Silvia, paziente, ci raggiunge con l’ennesimo invito, la pasta è in tavola.

Relax around a charming table

Relax around a charming table

Whether you’re practicing ecoprinting since a long time or only for a few hours it makes no difference, trepidation is terrific, various feelings jumble together till only one wins over all, let’s open!

Che si pratichi l’ecoprinting da tempo, o appena da poche ore, non fa alcuna differenza, la trepidazione è fortissima, sentimenti diversi si affastellano l’uno sull’altro finché uno solo prevale su tutti, apriamo!

Bated breath

Bated breath

Light under strings

Light under strings

Artemisia vulgaris

Artemisia vulgaris

Elicriso mon amour

Elicriso mon amour

Bark impressions

Bark impressions

Walnut leaves and onion skins

Walnut leaves and onion skins

Resist on green

Resist on green

A big chestnut leaf

A big chestnut leaf

Magic on silk

Magic on silk

Walnut

Walnut

Oak

Oak

Folded treasures

Folded treasures

Red for Mik

Red for Mik

A little sun arises from shadows

A little sun arises from shadows

Light filtering

Light filtering

Violet from iron

Violet from iron

What's still

What’s still

Spots of love

Spots of love

A wonderful background

A wonderful background

Thank you Earth

Thank you Earth

Intimate and silent is the joy you feel when you do read excitment, astonishment, satisfaction not so much in the words and gestures as in the eyes of who relies on your guidance… doubts, perplexities, questions have their answers, and even when it seems impossible to draw a border between chemistry and alchemy, in the moment you understand that the flame has lit right there, in the hollow space between  what has been already caught and a world of Nature to explore over the whole life, then yes, this is what you do think… it has been a great day!

E’ intima e silenziosa la gioia che provi quando leggi l’eccitazione, lo stupore, la soddisfazione non tanto nelle parole, quanto nei gesti e negli sguardi di chi si è affidato a te per avere la tua guida… dubbi, incertezze, le domande trovano le loro risposte, ed anche quando appare impossibile tracciare un rassicurante confine tra chimica e alchimia, nell’attimo in cui avverti che la fiamma si è accesa proprio lì, nell’intercapedine sottile tra ciò che è stato già colto ed un mondo di Natura da esplorare lungo tutta una vita, allora sì, è questo che pensi… è stata una buona giornata!

It was a good dyeday

It was a good dyeday

4 Comments

  1. Gabriella

    oh! iaialuna che piacere vederti come insegnante. immagino la tua trepidazione,, finalmente è arrivato il tempo per il corso di Eco print. Confesso che se fossi più vicina anzichè nascosta in queste valli di montagna, davvero questo corso con te non me lo sarei perso. Ma chissà che un giorno o l’altro non decida di avviarmi verso il mare ….
    With my compliments, brava !!!!!

    Like

  2. Anatolia

    Ciao Sheila, che bello vedere le foto sul tuo sito!
    Parlano di magia, di vento sospeso, di pensieri trepidanti, di colori e sensazioni tattili per la Natura.
    Grazie per la bella esperienza e a presto con la mordenzatura!!!

    Like

    • Ci sono infinite vie per respirare… Questa è quella che amo… Grazie per la tua bella presenza! E spero davvero a presto!

      Like

Drop a seed_Lascia cadere un seme

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s